بهترین روش شستن کرم بروکلی

مواد غذایی و به خصوص سبزیجاتی که ما در سبد غذایی خودمان استفاده می کنیم به دلیل اینکه به صورت خام مصرف می کنیم نیاز به رعایت بهداشت و شستشوی صحیح و بیشتری دارند که ما در این مطلب شما را با روش شستن کلم بروکلی آشنا می کنیم.
 
برای اینکه کلم بروکلی را تمیز بشوئیم شیوه های آن را به شکل تصویری برایتان آماده کرده ایم که اصول شست و شوی کلم بروکلی را آموزش می دهد. 
شستن کلم بروکلی با روشی مناسب برای تمیز کردن این سبز رنگ پرخاصیت
 
بروکلی گیاهی خوش مزه و سالم است که با سری بزرگ رشد می کند.قبل از اینکه بپزیدش، بروکلی را باید از کثیفی ها، آفت ها، و حتی حشرات به روش هایی که در این بخش از نکات خانه داری در نمناک خواهیم گفت پاک کنید. شما می توانید بروکلی را به سرعت و به راحتی با آب و یا یک محلول سرکه شستشو دهید و می توانید از محلول آب نمک استفاده کنید.
 

انگل زدایی و شستشوی کلم بروکلی 

 
برای انگل زدایی و شستن کلم بروکلی ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه بروکلی‌ها را در۳ لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چای‌خوری) پودر پرکلرین ۷۰ درصد خیس کنید.
سپس کلم انگل زدایی شده را از روی کفاب جمع‌آوری کرده و آن را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع ضر عفونی کننده از آن جدا شود.
برای طبخ کلم بروکلی، روش‌های گوناگونی وجود دارد اما پختن درون آب و روی اجاق گاز و بخارپز کردن با اندکی نمک و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون بهترین روش‌های پختن کلم بروکلی است . اگر دوست دارید کلم بروکلی‌هایتان را بپزید باید دقت کنید که حتما بعد از ۵ دقیقه آن‌ها را کنترل کنید. برای این کار، کافی است یک چنگال را درون کلم‌ها فرو کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته‌ است . اگر پخته بود فورا آن‌ها را از روی شعله مستقیم بردارید. یادتان باشد کلم بروکلی به حرارت حساس است و فورا از بین می‌رود.
 

استفاده از محلول سرکه برای شستن کلم بروکلی

 
یک کاسه بزرگ را با مخلوطی از 3 قسمت آب و 1 قسمت سرکه سفید پر کنید. دقت کنید که کاسه به اندازه کافی بزرگ باشد تا بروکلی را نگه دارد. مخلوط را با یک قاشق هم بزنید تا آب و سرکه ترکیب شوند. دقت کنید که آب کافی داشته باشید، به طوری که کل بروکلی به طور کامل زیر آب فرورفته باشد. به عنوان مثال، اگر 3 فنجان (710 میلی لیتر) آب در کاسه بریزید، یک فنجان (240 میلی لیتر) سرکه سفید اضافه کنید.
بروکلی را در این محلول برای خیساندن 15-20 دقیقه قرار دهید. بروکلی را در اطراف کاسه بچرخانید تا هر گونه کثیفی را شل کنید و سپس بگذارید دست نخورده باقی بمانند. استفاده از سرکه کمی طولانی تر از آب سرد است، اما می تواند در از بین بردن آفت کش ها و باکتری ها نسبت به آب موثرتر باشد. بروکلی را از محلول بیرون آورید و آن را با آب سرد آبکشی کنید.
زمانی که در حال تمیز کاری هستید، از دست هایتان و یا برس زبر استفاده کنید تا ساقه و سرش را بمالید. دقت کنید که تمام قسمت های بروکلی، از جمله کف ساقه و زیر گلهایش را با آب بشویید. اگر بروکلی را به مدت بیش از 30 دقیقه خیس شود، می تواند سرکه را جذب کرده و طعم تلخی بگیرد.