نکات مهم برای انتخاب سرویس خواب

 مبلمان ها شخصیت هر فضایی هستند و فضاها با حضور مبلمان است که معنا و زیبایی پیدا می کند، هر فضا با توجه به تعریف خود نیازمند مبلمانی مناسب است، به طور مثال در آشپزخانه ها گاز، سینک و یخچال نقش اصلی را بر عهده دارند، در اتاق های نشیمن مبل ها و کاناپه ها و در اتاق خواب ها هم تخت خواب. اما اگر هر کدام از این مبلمان ها و عناصر تاثیر گذار در فضا درست انتخاب نشوند و در خرید آن ها به نکات کاربردی در موردشان توجه نشود ممکن است به جای آن که به کارایی فضا کمک کنند بیشتر ایجاد اختلال کنند، در این مطلب می خواهیم بپردازیم راجع به نکاتی در رابطه با تخت خواب ها و این که بدانیم برای این که یک تخت مناسب برای اتاق خواب مان بخریم چه نکاتی را باید درنظر بگیریم.

تخت خواب عنصر شاخص در اتاق خواب 

تخت ها عنصر های شاخص در اتاق خواب می‌باشند اما این به این منظور نیست که دیگر لوازم و وسایل دکوری آن مانند روتختی و پتو مهم نیستند، درست است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب یا هر فضای داخلی دیگری ست بودن وسیله ها مهم است اما حتما لزومی ندارد که دقیقا پا تختی ها را از جنس همان تخت خواب و با همان رنگ در نظر گرفت، می توانید آن ها را از نوع دیگری انتخاب کنید، در حالی رنگ آن یکی از رنگ های مکمل رنگ تخت خواب باشد. این کارمی تواند پیشنهادی برای داشتن یک تخت خواب ایده آل باشد. سعی کنید بین عناصر هماهنگی ایجاد کنید تا هر کدام از وسایل دکوری به تنهایی در اتاق خواب بدرخشند. 

استفاده از تخت خواب به عنوان انباری در اتاق خواب 

اگر دارای خانه ای کوچک هستید، پس باید انتخاب مناسبی برای مبلمان و سرویس خواب خود داشته باشید تا بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید، به طور مثال می توانید تخت خواب هایی را انتخاب کنید که در زیر آن ها کشوهای بزرگی قرا دارد که کار طبقه بندی و نظم دهی را در دکوراسیون اتاق خواب برای شما انجام می دهد. سعی کنید از این تخت ها هم دراتاق کودک و هم در اتاق خواب خودتان بهره بگیرید. 

تخت خواب تاشو در اتاق خواب کوچک 

برای فضاهای کوچک، بهتر است یک پیشنهاد دیگر را هم بررسی کنیم، تخت خواب های تاشو یا مبلمان های تاشو معجزه فضاهای کوچک هستند، باعث می شوند اتاقی متفاوت تر و جذاب تر داشته باشید. هر وقت که بخواهید آن ها را باز می کنید و استفاده می کنید و زمانی هم که نیاز به فضای باز در اتاق خواب دارید می توانید آن ها را جمع کنید.

تاثیر رنگ سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب 

رنگ در تخت خواب ها بسیار اهمیت دارد، این که تخت ها یک دست و هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب به نظر بیایند هم مهم است. سعی کنید تا تخت خواب هایی را انتخاب کنید که از رنگ های زیادی در طراحی آن استفاده نشده باشد، این کار حتی از لحاظ اصول فنگ شویی هم مناسب نیست و آرامش اتاق را بر هم می زند. همچنین می توانید با انتخاب پتوی یک نفره و پتوی دونفره متناسب با سایز تختتان یا روتختی هایی با طرح های متنوع دکوراسیون اتاق خواب خود را به بهترین نحو طراحی کنید.