نکات مهم برای طراحی دکوراسیون منزل

 محیط خانه امروزه به یکی از مسائل مهم برای اکثر افراد تبدیل شده است، اینکه چه ترکیب رنگی در خانه به کار بگیریم و یا از چه سبک طراحی و نورپردازی هایی استفاده کنیم همه و همه زیرشاخه های طراحی دکوراسیون حرفه ای منزل می‌باشد. 

اگر به فکر تغییر در دکوراسیون منزل خود هستید، یا هدفی برای طراحی داخلی منزل جدید خود دارید، حتما نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی برای شما جالب خوتهد بود. از مهمترین نکاتی که در طراحی داخلی مورد توجه کارشناسان دکوراسیون داخلی است، ساده و کم هزینه بودن است؛ تا ضمن این که آرامش و زندگی مطلوب را برای شما به منزل بیاورد، هزینه زیادی را هم برای شما در بر نداشته باشد.
در این مطلب به نکات مهم در دکوراسیون منزل می پردازیم که به شما ایده های خوبی در داشتن دکوراسیونی زیبا خواهد داد.
خانه خود را با تزئینات طبیعی پر کنید. به گل ها و سنگ های طبیعی بیشتر فکر کنید. کارشناسان دکوراسیون داخلی بر این عقیده هستند استفاده از گیاهان وحشی و طبیعی فضایی زیبا به منزل می بخشد. همچنین با استفاده از باغچه هوشمند و گلدان هوشمند به آسانی می توانید طبیعت را در منزل، کنار خود داشته باشید.
جابجایی چیدمان وسایل منزل به زیبایی آن کمک بسیاری خواهد کرد. طرحی که برای مبل و میز و صندلی در نظر گرفته اید، تغییر دهید. مبل ها را از کنار دیوار خارج کنید و در بخشی از اتاق، در وسط بچینید. صندلی ها، تنها کاربرد پشت میز ندارند! در گوشه ای از اتاق برای تشکیل جمع گفتگو آماده نمایید.
قاب عکس را تصحیح کنید. اگر اتاق را رنگ جدیدی زده اید، رنگ قاب عکس ها را نیز با رنگ اتاق هماهنگ نمایید. اگر تغییری در رنگ اتاق نداشته اید، قاب عکس را از روی دیوار بردارید و رنگ مورد علاقه و متناسب با یک میز به آنها بزنید و روی میز را با طراحی زیبا بچینید. برای این کار می توانید از اقلام تزئینی مانند گلدان، گل تزئینی، جا شمعی و شمعدان یا ظروف تزئینی استفاده کنید. 
به نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی بهترین کار برای اتاق های کوچک، استفاده از آینه است. از آینه های بزرگ و قاب شده به دیوار در اتاق های کوچک استفاده کنید. این کار فضای اتاق را بزرگ تر نشان می دهد.
وسایل هم شکل بر روی سطوح قرار دهید. به راحتی می توانید وسایلی مانند ظروف سفالی و گلدان، مجسمه و اقلام تزیینی، لیوان و تنگ را به جای وسایل به هم ریخته و ناهمگون، در کتابخانه و یا روی شومینه قرار دهید.
روکش های مبلمان را تعویض کنید. استفاده از پارچه های معمولی و زیبا برای روکش مبل ها و صندلی ها مقرون به صرفه است.
وسایل دکوراتیو تکراری و قدیمی را با نمونه های جدید و زیبا جایگزین کنید. این کار به زیبایی منزل بسیار کمک خواهد کرد.
 از قاب عکس بالای شومینه استفاده کنید. از نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی، بهترین اشیا دکوری بر روی شومینه قاب عکس ها می باشند.
همیشه از نورپردازی بهره بگیرید. حتی می توانید از چند شمع کوچک و ارزان استفاده کنید. این بدان معنی نیست که تمامی روشنایی های دیواری و آباژورها تعویض کنید! به راحتی می توانید با تغییر لامپ ها و رنگ آنها به نورپردازی جدیدی برسید. یک تنظیم کننده نور برای کم و زیاد کردن نور اتاق، بر روی دیوار نصب کنید. همچنین اگر می‌خواهید تغییرات بیشتری داشته باشید، می توانید از چراغ آویز، چراغ سقفی یا چراغ دارکوب و جراغ فضای باز برای روشنایی استفاده کنید که دارای طرح های زیبایی بوده که زیبایی منزل شما را دوچندان خواهد کرد.
برای کابینت های آشپزخانه رنگ بندی خاصی در نظر بگیرید. مثلا رنگ کابینت های بالایی را روشن تر از کابینت های پایینی درنظر بگیرید که زیبایی ختصی به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد.