آشنایی با انواع سالاد

برخی افراد از انواع سالاد رژیمی برای کمک به کاهش وزن و لاغر شدن استفاده می کنند. آیا همه انواع سالادها، رژیمی و کم کالری هستند؟؟
 
باید بدانید که یک سالاد رژیمی و سالم تشکیل شده از سبزیجات تازه و انواع میوه ها، چربی های سالم، آجیل و دانه های روغنی، در برخی موارد هم گوشت و تخم مرغ برای تامین پروتئین و آهن بدن. سالادی که همه این خصوصیات را داشته باشد یک وعده غذایی کامل محسوب می شود. نه به عنوان پیش غذا یا دسر.
 
در واقع سالادها در صورتی به لاغر شدن شما کمک می کنند که بتواند جایگزین یک وعده غذایی شما باشند. همچنین می توانید حجم وعده اصلی تان را کم کنید و در کنار آن سالاد مصرف کنید. نه اینکه سالاد بخورید و وعده اصلی را نیز به همان اندازه همیشگی میل کنید.در مطالب زیر با انواع سالاد آشنا میشویم.
 

سالاد رژیمی تن ماهی

 
سالاد جوانه گندم نیز یکی دیگر از سالادهای رژیمی و مخصوص بدست آوردن تناسب اندام است، این سالاد را می توان به همراه مخلوط سبزیجات از جمله هویچ، سیب زمینی پخته، نخود فرنگی و روغن زیتون به همراه آبلیموی تازه مصرف کرده و به این ترتیب علاوه بر لاغر شدن انواع ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرد.
 

سالاد یونانی

 
مواد لازم:
سیب زمینی 4 عدد
نخود فرنگی یک پیمانه
ساقه بدون برگ کرفس یک عدد
روغن زیتون یک چهارم پیمانه
آب لیمو یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
جعفری تازه و خرد شده یک قاشق غذاخوری
 
طرز تهیه:
* در یک قابلمه آب جوش، سیب زمینی ها را که به صورت مکعب 2 سانتی متری خرد شده است به مدت 10 تا 12 دقیقه بجوشانید.
* 5 دقیقه قبل از این که سیب زمینی ها پخته شوند، نخود فرنگی ها را اضافه کرده، بگذارید بجوشند.
* سیب زمینی و نخود فرنگی ها را ابتدا درون آبکش ریخته سپس آن ها را همراه با کرفس خرد شده درون کاسه مورد نظر برای سالاد بریرید.
* در یک کاسه کوچک، روغن زیتون و آب لیمو و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.
* سُس آماده شده را روی سالاد ریخته و به آرامی هم بزنید.
* جعفری خرد شده را به سالاد اضافه کنید.
سالاد را گرم میل کنید.
 

سالاد رژیمی سینه مرغ

 
برای درست کردن آن باید سینه مرغ را پخته یا کباب پز یا بخار پز کنید و به همراه کنجد، پیازچه، سرکه بالزامیک و کاهو مصرف کنید. 
 
در پایان سالاد سینه مرغ کبابی به همراه آووکادو، گوجه فرنگی و قطعات تخم مرغ پخته شده یک ترکیب خوشمزه رژیمی و درمانی برای لاغری و سلامت بدن است. 
 
کارشناسان در عین حال توصیه می کنند افراد برای درست کردن سالاد همیشه از مواد تازه استفاده کنند و سبزیجات را به خوبی ضد عفونی کنند.